Shiny Sky Blue Star

sunnuntai 4. maaliskuuta 2012

My top 5 Game Boy games

Moikka! Viikonloppuna oon majaillu vaan Jommilla ja ollaan pelattu ainaki yli 10 tuntia tän vuoden alkupuolella Wiille julkastua Boom Streettiä. Se on monopolin tapanen peli höystettynä Nintendon ja Square Enixin Dragon Questin hahmoilla. Ilmeisesti on hyvä peli ku on jaksettu pelata koko viikonloppu ellei lasketa eilistä iltaa/yötä ku oltiin istumassa iltaa kavereiden kaa! Hirveen taktisesti ei olla päästy vielä pelaa, koska ollaan käytetty vaan "easy rules"-asetusta. Tää olis hyvää vaihtelua Mario Partyn sijaan pelata kavereiden kaa joku ilta.

Pelitunnelmissa ku ollaan (ja koska Jommiki on pelannu koko illan ja pelaa edelleen The Last Storya) nii päätin väsätä tässä mun top 5 listan Game Boy (GB, GBA, GBASP) peleistä! Käsikonsolien uudemmasta sukupolvesta kirjotan taas myöhemmin.  


1. The Legend of Zelda: The Minish Cap

Tiedosto:Minishcap box.jpg
Ehdottomasti yks mun lempipeleistä koskaan ja yks parhaista koko Zelda-sarjassa. Yks isoin asia joka mua kiehtoo tässä on varmaan se, et Link pystyy Ezlon avulla muuttumaan pieneks ja löytää paikkoja joihin normaali ihminen ei pääsis. Minish Villagessa tuli hengailtua turhaan tosi paljon koska musiikki ja se on älyttömän sulonen paikka! Myös Kinstone-sidequest on pakottanu mua pelaa tota enemmän mitä tarvis :-D Grafiikka on taas jälleen hurmaavaa ja värikästä. Ja - kuten yleensäkin - mun sydän on tässäki pelissä mukana. Ei näistä Zeldoista oikeen voi mitää muuta koskaan sanoa, nää vaan on jostain syystä mulle ne rakkaimmat pelit ♥

 The Legend of Zelda: The Minish Cap - Cloud Tops





2. Pokémon Ruby

File:Pokemon Ruby NA.jpg


Mulla on vaikka mitä versioita Pokémonista, mut vaan paria oon jaksanu pelata kunnolla ja tehä muutaki ku voittaa Elite 4:in ja Championin, ja tää on yks niistä. Rasse lahjotti mulle tän vähäks aikaa ja tää on yks niistä versioista joita oli pakko pelata koulussaki tunneilla laukun takana. Erityisesti kiinnyin mun Sceptileen ja Rayqyazaan (adamant nature!!!) ♥ Ruby kuuluu Pokémonin kolmanteen geneen eikä uudet poksut silloin vielä aiheuttanu (ainakaan mulla) niin suurta skeptisyyttä mitä esim. viides gene. Musiikki on uskomatonta ja eeppistä, mitä muutakaan sitä odottais mm. Junichi Masudalta?



 Pokémon Ruby - Victory Road



AA herranjumala 0:52 tulee kylmiä väreitä ja muistoja!!


3. Wario Ware Inc.: Mega Microgame$!


File:Warioware1box.jpg
Tää peli ansaitsee paikkansa listassa koska se sisältää sitä mitä rakastan eniten: outoutta. Peli koostuu siis yli sadasta "pikkupelistä" (mielummin käytän vaan sanaa minigame), jotka on n. 5 sekuntia kestäviä ja yksinkertasia. Niissä yhdistyy kaikki asiat outoudesta realismiin, luonnosta sci-fiin ja IQ:sta videopeleihin. Siinä tarvii nopeeta ajattelua, reaktiokykyä ja hahmottamiskykyä. Peli on tosi viihdyttävä ja nuorempana sitä jakso ja jakso yrittää rikkoa muitten ennätyksiä. Minigamet on toteutettu kiehtovalla tavalla ja etenki teemat "reality" ja "IQ" kiinnostaa mua. En rakasta mitää muuta niin paljon ku sitä, et animoituja asioita on yhistetty oikeeseen elämään.




Tässä siis ne minigamet joista tykkään eniten (tai emmä tiiä, oli kauheen vaikee valita..), tosin toi Dr. Crygorin vessahuumori ei oo koskaa naurattanu...


4. The Legend of Zelda: Link's Awakening

File:Links Awakening box.jpg

Tää on aika uus tuttavuus mulle vaikka onki julkastu jo ekan kerran vuonna -93. Ostin tän 3DS:n Nintendo eShopista, tietysti DX-version. Tykkään paljon enemmän vanhemmista Zeldoista (oisin ihan hyvin voinu tähä nelossijalle laittaa vaikka TLoZ: Oracle of Seasonsin) mut vielä enemmän tykkään niistä käsikonsolille tehdyistä. Ei tästäkään voi oikeen mitään hirveen erilaista sanoa, hyvä peli mitä ny tähän asti oon pelannu (jäi TAAS kesken, niinku kaikki pelit hehs). En tiiä erottuuko jotenki joukosta, mut tässä pelissä esiintyy mun mielestä Zelda-sarjojen paras biisi (ehkä jopa parempi ku ALttP:n Dark World), ja tässä se tulee KAIKKI KUUNTELEE SEN, PARASTA ♥ 



 The Legend of Zelda: Link's Awakening - Tal Tal Heights

Nyt kaikki jotka on lukenu tänne asti kuuntelee edes kohdasta 0:18 eteenpäin!! TAJUNNANRÄJÄYTTÄVÄÄ! Mä oikeesti olin koulussa DS auki taskussa ja kuulokkeet korvissa ja jätin sen pelin auki Tal Tal Heightsille koska tää ON NIIN HYVÄ! Kyl te tiiätte ku jossai biisissä tulee se tietty kohta jota rakastatte ja sit tuntuu ku teijän sisällä reivais joku iha täysiä ja tekis mieli räjähtää ja hyppiä ja pomppia. No tässä on se mun sellanen kohta biisistä. Vaikka tiiänki ettei varmaan kukaan teistä kuule tota samalla tavalla ku mä tai se ei herätä samaa tunnetta kessään muussa :-D Noh, let's move on ->



5. Pokémon Gold

File:Pokémongold.png
Tästä se kaikki alko! Muistan ku faija toi meille uuden valkosen GBA:n ja Pokémon Goldin. Nii, en omistanu koskaan Coloria tai Pokémon R/B/Y:tä. Huomaa kans etten oikee pelaa muutaku Zeldoja ja Pokémonia, ainakaa tällä konsolilla. Toki olin kattonu poksua jo telkkarista heti ekasta jaksosta lähtien ja meillä on ainaki kolme täyttä videonauhaa täynnä Pokémonia. Oli kortteja, tarrakirjoja, tatuointeja ja kaikkee fanikrääsää joten ei se rakkaus Pokémoniin tästä alkanu, vaan vähän rankempi pelaaminen. Halusin pelata ekana ja en antanu muiden pelaa ennenku mun Totodile oli muuttunu. Englannintaito ku oli vähä heikohko silloin ekalla luokalla ni piti antaa isompien poikien koulusta auttaa :') 



 Pokémon Gold&Silver - Pokémon Gym

AA voi että tää oli niin mun lemppari silloin. Sain jotai adrenaliinikohtauksia ku kuulin tän musan ja voitin kaikki salit (Y)



Ai vitsi, kuolen nostalgisuuteen ku teen näitä! Voisin mennä viel pelaamaa Boom Streettiä että hyviä iltoja vaan kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti